Brev:
Hvor nødvendigt er det med mælk?
5. august 2016
Alder:
14 mdr.
Hvor nødvendigt er det med mælk?
Hej Helen
Vi har lige et hurtigt spørgsmål.
Her i sommerferien stoppede vores dreng med at få modermælkserstatning om natten. Dejligt!
Men det betyder, at han slet ikke får mælk. Han er nemlig ikke interesseret i at drikke letmælk, når vi tilbyder ham det, og den eneste gang, vi har lokket det i ham, var da han synes det var sjovt at dyppe vandmelonsstykker i fars glas med mælk.
Vi drikker selv skummetmælk til aftensmaden, så jeg tænker, at han med tiden vil få interesse for det, når nu mælk er en stor del af vores hverdag. Faren og jeg tømmer 1 - 1 1/2 liter mælk dagligt.
Men hvor vigtigt er det med mælken?
Er det okay, at vi venter til han selv får lyst eller skal vi forsøge at lokke ham?
Vi kan sagtens tilbyde ham både mælk og vand ved alle måltider, men hvis mælken ikke er så vigtig, så nøjes vi bare med vandet, som han mæsker i sig.
Det skal lige siges, at vi ikke spiser ret meget kød, og derfor ikke får proteiner i store mængder. Vi voksne får så en stor del gennem mælkeprodukterne, men det gør han jo ikke. Han får leverpostej hver dag, og hvis du anbefaler det, begynder vi også gerne at give naturel yoghurt som eftermiddagssnack.
Med venlig hilsen
De mælkeelskende forældre :)